De tweede week - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Maaike Eeuwijk - WaarBenJij.nu De tweede week - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Maaike Eeuwijk - WaarBenJij.nu

De tweede week

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

08 Maart 2015 | Ghana, Sunyani

Hoi allemaal,

Afscheid Emanuel was erg mooi en emotioneel. Ook voor de kinderen. Na het afscheid hadden we niet veel energie om nog iets met de kinderen te gaan doen. Daarom zijn we naar het zwembad gegaan. We zijn hier heel de dag gebleven en hebben daar nog gegeten. De emotie is heel de dag gebleven.

Maandag had ik echt veel energie ondanks een erg kort nachtje. Heb daarom die dag ook veel gedaan ondanks de hitte. We zijn begonnen op school met een danslesje. Hier heb ik even aan mee gedaan en ben toen gaan wandelen. Na het wandelen ben ik gaan snoezelen met Annabel. Na de lunch heb ik nog aan 2 kinderen pre-school gegeven en heb ik het een en ander opgeruimd. Daarna nog met Daniël gesnoezeld en nog met de kinderen gespeeld.

Dinsdag weer een actief dagje. Heb weer volop gesnoezeld met de kinderen met een beperking. Ik kwam er toen ook achter dat 1 van de kinderen jarig was. Er wordt hier geen aandacht besteed als er iemand jarig daarom heb ik met haar langer gesnoezeld zodat ze extra 1-op-1 aandacht kreeg. Van veel kinderen weten we ook niet precies wanneer ze jarig zijn. 'S middags nog met 1 van de kleine kinderen pre-school gedaan. Daarna meegeholpen met huiswerk maken omdat ze veel huiswerk hadden. Dit omdat de meeste kinderen nu vakantie hebben en extra huiswerk mee hebben gekregen. 'S avonds niet zo heel veel meer gedaan.

Woensdag zijn we nadat we een aantal kinderen die toch naar school moeten geholpen hebben weer naar de markt gegaan. Heb weer een stofje voor een nieuwe broek en een grote lap stof om in Nederland een dekbedovertrek te maken. Ik had van mama heel veel waterballonnen gekregen hiermee hebben we 's middags een groot Watergevecht gehouden. Het liep alleen een beetje uit de hand want overal kwamen emmers en bekers vandaan om iedereen nat te gooien. Dit was erg leuk mama Barbara deed ook gezellig mee. En Miriam onze kokkin was ermee begonnen op ons eigen terrein.
'S avonds weer een indrukwekkend prayer dienst gehad.

Donderdag samen met Inge (vrijwilligster) de stad in geweest. Zij moest naar de kleermaker en ik had nieuwe stof gekocht voor een broek. Zonder dat ik het verwacht had, had de kleermaker al een broek en mijn tas af. De rest kan ik volgende week ophalen. Meteen ook maar souvenirs gekocht en 2 paar slippers. Terug op Hannukkah een nieuwe vrijwilligster een warm onthaal gegeven en 's middags met 4 kinderen en 3 vrijwilligsters gaan zwemmen bij het hotel. De kinderen genoten hier zichtbaar van ookal hebben ze geen zwemdiploma. 'S avonds een rustig avondje met zijn allen. Gisteren ben in begonnen in het boek onbruni obruni begonnen. Een heel mooi en herkenbaar boek het is inmiddels ook uit.

Vrijdag waren alle kinderen vrij. In de ochtend voelde ik me niet zo lekker en ben ik terug maar bed gegaan. 'S middags ging het weer en ben ik met 3 andere vrijwilligers en 4 meiden gaan zwemmen. Erg leuk om te zien dat ze dit echt een uitje vinden en je erg dankbaar zijn. 'S avonds was het weer prayers.

Zaterdag in naar het centrum geweest voor een aantal boodschappen. 'S middags gaf Moses bij een naarbij gelegen school aan alle kinderen uit de buurt die geïnteresseerd waren les in het geloof. Na de les krijgen de kinderen tijd om te spelen. De grotere jongens gaan dan voetballen en de kleinere kinderen en de meiden gaan spelletjes doen. Ik ben mee gaan voetballen. 1 jongen wilde mij niet in zijn team hebben omdat ik niet kan voetballen. Hij heeft niet echt kunnen voetballen omdat ik hem heel de tijd gedekt heb. Uiteindelijk heeft mijn team verloren maar heb ik wel onze enige doelpunt gemaakt. 'S avonds gezellig pizza gehaald (waar ik helaas niet tegen kon) en gezellig een biertje gedronken.

Zondag was het weer prayers. Na eerst lekker uitgeslapen te hebben daar naar toe gegaan. Het is echt heel mooi om te zien met hoeveel passie hier met het geloof om gegaan wordt. Het is hier echt voor de mensen een houvast in hun leven en dit krijgen ze al van jongst af aan mee.
Ze beginnen hier met zingen en trommelen. Daarna vallen de trommels weg en wordt er alleen nog gezongen. Na het zingen houdt Mozes zijn verhaal. 'S middags weer lekker naar het zwembad geweest. Deze keer hebben we 6 jongens mee genomen. We hebben volop genoten met zijn allen. De jongens zijn met de bus opgehaald en wij zijn bij het zwembad gebleven om nog iets te eten. Terug op Hannukkah gezellig spelletje skipbo gedaan en daarna optijd naar bed.

  • 11 Maart 2015 - 21:59

    Rian:

    Lieve Maaike, wat fijn dat je zoveel kunt bieden aan de kinderen daar . Dat zijn ervaringen die je nooit meer zult vergeten !!!ik ben ook heel benieuwd naar de kleding die je hebt laten maken door de kleermaker !het zal vast heel kleurrijk zijn!
    Het is echt een bijzondere reis fijn dat we er zo ook een beetje bij zijn . Veel liefs uit het inmiddels lente-achtige Goirle ! Rian ook namens Peter , Evie ,Lara en Floortje xxxx

  • 14 Maart 2015 - 12:49

    Hanny Verhoeven:

    Hoi Maaike
    Heel leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en mee maakt heel bijzonder,
    Geniet er nog van
    Gr Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2015

Week 3

08 Maart 2015

De tweede week

08 Maart 2015

De tweede week

01 Maart 2015

Eerste week

24 Februari 2015

Eerste dagen
Maaike

Actief sinds 24 Jan. 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 3827

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

03 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

24 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: