Eerste dagen - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Maaike Eeuwijk - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Maaike Eeuwijk - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

24 Februari 2015 | Ghana, Sunyani

Hoi allemaal,

Ik ben veilig aangekomen in Ghana.

Ik heb er toch voor gekozen om de vlucht te pakken met overstap in Lissabon ik had rechtstreeks kunnen vliegen en geld terug kunnen krijgen maar moest dan lang op Schiphol wachten en had daar weinig zin in. Het overstappen was krap aan ik had een half uur hiervoor. Eenmaal in Ghana aangekomen stonden er 2 ghanezen met een naambordje Maaike. De taxi rit die toen volgde was opzich al een beleving. De auto's halen elkaar van rechts of links in ze toeteren dan als ze elkaar passeren. En de auto's zijn niet echt heel meer maar een ongeluk zie je hier niet makkelijk.

Mijn eerste overnachting had ik bij toontje een Belgische vrouwke. Nadat ik lekker een douche genomen had en zij de winkel had gesloten hebben we lang buiten gezeten en veel bier gedronken. En heb ik mijn eerste ghaneze/Belgische maaltijd op.

Rond 23 uur ben ik gaan slapen en 's ochtends er weer vroeg uit voor mijn vlucht naar Sunyani. Daar werd ik op het vliegveld opgehaald door Mariette. De en heeft ze mij naar Hanukkah gebracht. Voordat de auto het terrein op kwam hoorde ik de kinderen mijn naam al roepen. Mijn tas en koffer werden meteen van mij overgenomen en naar mijn kamer gebracht. We zitten hier nu met 4 vrijwilligers. Zij hebben een zware week achter de rug gehad want baby Emanuel waar ik hypoallergene melk voor mee had genomen is helaas zaterdag overleden.
Na mijn kennismaken en een korte introductie ben ik met de vrijwilligers gaan zwemmen. Mariette is hier later ook naar toe gekomen en hebben we daar gegeten.
'S avonds nog even buiten gezeten en zijn toen vroeg gaan slapen want om 7 uur 's ochtends beginnen we met het aankleden van de kinderen voor school. Als hun aangekleed zijn gaan wij ontbijten. Daarna hebben er Pam (vrijwilliger) baar het vliegveld gebracht en ben ik met Nicky een belkaart gaan halen.

Ik moet momenteel nog erg wennen aan de warmte hier maar dat gaat helemaal goed komen. Gisteren avond spel gespeeld met de oudere kinderen weerwolven erg leuk om te doen een aantal kinderen snappen het spel echt en spelen heel tactisch. Daarna even paniek want de jongere kinderen hadden een slang gevonden en gedood. Vanmorgen naar de school geweest. Heb daar naar het marseren gekeken en later een knutsel les gegeven. Ben ook nog met 1 van de kinderen gaan smoezelen en heb die een voetmassage gegeven. Vanmiddag mogen een paar kinderen in het zwembadje.
Tot snel

  • 24 Februari 2015 - 14:51

    Marie-jose:

    mooi om te lezen Maaike zo te horen ga je je eigen niet vervelen wel erg van die baby snik maar helaas dat hoort bij het leven ,maar lees ook dat ze daar je lievelingsdrank hebben haha geniet ervan want voor je het weet zit je weer hier in ons kikkerlandje dikke xxx

  • 24 Februari 2015 - 15:34

    Marlijne:

    Hoi Maaike,
    Wat leuk om op deze manier je te volgen!

    Wat erg dat het kindje is overleden. Maar er zijn nog zo veel andere kinderen die je nu aan het helpen bent.
    Prettig om te horen dat de heenreis goed is verlopen, daar zat iknwel een beetje over in.
    Geniet dat is het aller belangrijkste!
    Maak veel foto's voor deze blijvende herinnering, je bent voor je het weet weer terug!
    Liefs

  • 24 Februari 2015 - 21:32

    Wim:

    Hoi Maaike,
    De start is goed gegaan houden zo!
    Wim

  • 24 Februari 2015 - 22:25

    Thérèse:

    Hallo Maaike, fijn dat je goed bent aangekomen. Volgens mij zijn ze erg blij met jouw komst. Je bent zo te lezen al meteen opgenomen in de dagelijkse praktijk. Leuk dat je al met massage bent begonnen. Misschien kun jij het ze daar leren! Geniet van alles dat je mee maakt. En veel foto's maken hè dan kunnen wij straks ook zien waar je bent geweest. Liefs

  • 25 Februari 2015 - 08:41

    Julia Klemans:

    Hoi Maaike, wat heb je al veel ervaren ! Heb je ook tijd om te " landen " ? Even wennen aan de cultuur en het klimaat hoor ! Tof om hier van je te lezen. Geniet van je tijd, groetjes Julia

  • 26 Februari 2015 - 21:31

    Liesbeth Doppen:

    Hoi Maaike, wat een belevenissen al in zo,n korte tijd. Ze zullen blij zijn met zo,n lieve, enthousiaste meid. Geniet ervan en ik ga je volgen. Groet, Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2015

Week 3

08 Maart 2015

De tweede week

08 Maart 2015

De tweede week

01 Maart 2015

Eerste week

24 Februari 2015

Eerste dagen
Maaike

Actief sinds 24 Jan. 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 3822

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

03 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

24 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: